Сайт працює у тестовому режимі. Попередня версія - http://goradm.cg.gov.ua/old
back

Новий податок на землі лісового призначення: як мінімізувати навантаження на лісгоспи

12 вересня 2018

Постійна комісія Чернігівської обласної ради з питань агропромислового комплексу, екології, природокористування та земельних відносин сьогодні, 11 вересня, розглянула колективне звернення громадських організацій лісового, наукового, лісопромислового та мисливського спрямування стосовно прийнятого у липні цього року Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств».

До заходу долучилися виконуюча обов'язки голови облдержадміністрації Юлія Свириденко, голова обласної ради Ігор Вдовенко, керівники районних держлісгоспів.

Лісівників надзвичайно хвилює подвійне податкове навантаження, яке вони можуть отримати від запровадження нового податку на лісові землі. Адже ставки податку до місцевих бюджетів можуть сягати до 5% від нормативної грошової одиниці площі ріллі по області.

Думка учасників засідання одностайна – законодавством не враховано, що лісові землі жодним чином не можна прирівнювати до земель сільськогосподарського призначення. Значна частина лісових земель, як і землі природно-заповідного фонду, потребують охорони і захисту, при цьому користування їх обмежено та не може приносити дохід підприємствам лісового господарства.

Як зазначив начальник обласного управління лісового та мисливського господарства Олександр Демченко, за І півріччя цього року податкове навантаження для державних лісогосподарських підприємств становило 42% (сплачено податків до бюджетів усіх рівнів 392 мільйони гривень, у тому числі до місцевих бюджетів – 117 мільйонів).

При запровадженні ж земельного податку до кінця цього року податкове навантаження може скласти 60% від доходів підприємств, у 2019 році – 90%. Таким чином, у лісогосподарських підприємств взагалі не залишиться оборотних коштів на здійснення лісовідведення, охорони та захисту лісу, розвиток виробництва, сплати інших податків, виплати зарплати.

Частина членів постійної комісії та представників лісової галузі вважають за необхідне лобіювати перед Парламентом питання щодо відміни земельного податку на лісові землі.

Є ще один ефективний спосіб вирішення цієї проблеми. Зважаючи на те, що відсоток ставки податку встановлюється на місцевому рівні, лісогосподарським підприємствам необхідно знайти порозуміння з органами місцевого самоврядування.

Таку позицію розділяє і Юлія Свириденко:

– Ставки визначають місцеві органи влади. Облдержадміністрація готова зі свого боку говорити з керівниками ОТГ, щоб розмір податку був мінімальний – до 0,06%. При цьому мають бути чіткі розрахунки лісгоспів. Краще громадам мати певні додаткові доходи при невисоких податкових ставках, ніж допустити втрату мережі державних лісогосподарських підприємств.

Після конструктивного обговорення зазначеного питання постійна комісія облради вирішила: надати рекомендації для сільських, селищних та міських рад Чернігівської області щодо встановлення ставок земельного податку в розмірі не більше 0,06% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області або нормативної грошової оцінки лісових земель для підприємств, установ та інших суб’єктів господарювання, які мають у користуванні лісові землі. У випадку знаходження лісових земель на землях природно-заповідного фонду – застосувати пільгу на оподаткування, так як дані землі не використовуються з метою отримання доходу.

 

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації