Городнянська РДА
Анонси














Про стан та заходи щодо поліпшення боротьби зі злочинністю та корупцією в районі

Назад

Конституційне право на захист

************************************************************************************

Конституційне право на захист

************************************************************************************

Про виконання районного Комплексного плану
профілактики злочинності на 2005 - 2010 роки



Протягом року велася відповідна робота по виконанню Указу Президента України від 19.07.2005 року №1119 ,,Про заходи щодо забезпечення особистої безпеки громадян та протидії злочинності”, а також розпорядження голови облдержадміністрації від 30.09.2005 року № 270 ,,Про обласну Комплексну програму профілактики злочинності на 2005-2010 роки” та розпорядження голови райдержадміністрації від 10.11.2005 року № 280 „Районний Комплексний план профілактики злочинності на 2005-2010 роки” і плану дій Городнянського району по реалізації Заходів щодо усунення причин та умов, які сприяють злочинним проявам і корупції, затверджених Указом Президента України від 9 лютого 2004 року № 175. З метою боротьби з організованою злочинністю і корупцією та забезпечення захисту громадян від злочинних посягань, запобігання втратам держави і суспільства від дій правопорушників, рішучого усунення ганебних явищ, які гальмують розвиток економіки, становлення ринкових відносин і формування громадянського суспільства, а також подальшого удосконалення діяльності правоохоронних, інших органів щодо подолання злочинності і корупції та захисту прав людини, ці питання були розглянуті на Колегії райдержадміністрації 30 вересня 2008 року, за підсумками якої прийнято розпорядження райдержадміністрації № 381 від 30. 09.08р. та доведено до відома виконавців.

Сіль(міськ)виконкомами, спільно з органами місцевого самоврядування, правоохоронними та іншими державними органами здійснено ряд конкретних заходів, а саме:

1. На Колегіях райдержадміністрації, нарадах, сходах громадян, зборах пайовиків-землевласників та при проведенні єдиних днів інформування населення систематично аналізується стан правопорядку в кожному населеному пункті, на підприємствах, в установах та організаціях. Щорічно розроблюються комплексні плани щодо запобігання злочинності. (п.1)

2. Райдержадміністрація спільно з виконкомами місцевих рад району і надалі планує спрямовувати зусилля на зміцнення співпраці з прикордонною комендатурою "Городня". В районній газеті "Новини Городнянщини" постійно висвітлюються питання на цю тему. (п.12, 13)

3. Сіль(міськ)виконкомами, спільно з представниками районного управління праці та соціального захисту населення, райвідділом УМВС, житлово-комунальним господарством та медичними працівниками, проведено облік житла, де проживають особи похилого віку, самотні особи, психічно хворі, хворі на алкоголізм і наркоманію, з метою запобігання фактам знущання над ними, незаконного відчуження їхнього житла. (п.14)

4. На виконання вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією”, постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2004 року №1461 в райдержадміністрації введено в практику звітування місцевих органів виконавчої влади з метою своєчасного реагування керівників на кожний факт порушення державними службовцями вимог Закону.

У 2008 році за корупційні діяння та інші правопорушення, пов`язані з корупцією, відповідно до вимог Закону України "Про боротьбу з корупцією", притягнуто судами до відповідальності 4 державних службовця та проти одного порушена кримінальна справа. (п. 29)

5. З метою недопущення легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом була проведена робота по виявленню і ліквідації підпільних "лавок на дому", викоріненню таких явищ, як торгівля у невстановлених місцях, з рук, без відповідних документів. Районною державною податковою інспекцією здійснено 38 перевірок суб`єктів підприємницької діяльності і виявлено 29 порушень правил торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. За порушення податкового законодавства притягнуто до адміністративної відповідальності 12 осіб. За порушення податкового законодавства застосовано штрафних санкцій на суму 46000 гривень. (п.33, 35)

6. В районній газеті "Новини Городнянщини" та засобами місцевого радіомовлення постійно висвітлюється питання профілактики і попередження злочинів, розповсюджується передовий досвід роботи правоохоронних органів та інших відомств з питань профілактики злочинності. Крім того, центром соціальних служб для молоді, службою у справах неповнолітніх райдержадміністрації, разом з райвідділом УМВСУ, в школах району проводяться лекції та бесіди з даного питання.(47)

7. Службою у справах дітей райдержадміністрації проводиться робота по своєчасному виявленню неблагополучних сімей з постановкою їх на облік. Станом на 30.12.2008 року на обліку служби знаходиться 57 таких родин (154 дітей). Постійно проводяться перевірки умов проживання неповнолітніх в цих сім`ях, взаємовідносини між батьками та дітьми, їх навчання у школі. Окремо з батьками ведеться роз`яснювальна робота щодо їх обов`язків у вихованні своїх дітей.

У поточному році за неналежне виконання батьківських обов`язків на батьків із 15 сімей, де виховується 28 дітей до районного суду було подано позовні заяви. 9 з них задовольнили повністю, 4 – ще розглядаються, 1 – залишено без розгляду, 1 – суд на розгляд не прийняв.

1 дитина, що залишилася без батьківського піклування, була влаштована до дитячого притулку, а в даний час являється вихованкою прийомної сім`ї з Ріпкинського району, інші діти не потребували влаштування.

Загалом, протягом року до Чернігівського притулку „Надія” працівниками служби було влаштовано 10 дітей, ще двох – до будинку дитини „Надія” м. Прилук, 3 – до центру соціально-психологічної реабілітації, 1 – до Городнянської загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ст. (п. 64-69)

8. Відділом освіти райдержадміністрації вживаються заходи щодо вирішення питання зайнятості учнівської молоді у вільний від навчання час і під час канікул, організованими формами зайнятості і відпочинку охоплено 1968 учнів. В поточному році гуртковою роботою охоплено 1536 учнів. (п.70)

9. З метою контролю за відвідуванням школи учнями, встановлення причин пропусків уроків ними та запобігання цьому явищу спільно з відділом освіти райдержадміністрації, службою у справах дітей організовуються профілактичні рейди "Урок” "Вокзал", "Вулиця", "Підліток", з виявленими правопорушниками проводяться профілактичні бесіди, вони знаходяться на внутрішкільному обліку. Службою у справах дітей обстежено 36 неблагополучних сімей, 16 батьків суворо попереджені про відповідальність у разі не виконання своїх обов`язків. (п.71-72)

10. Щоквартально службою у справах дітей райдержадміністрації, спільно з ЦСССДМ та відділом у справах молоді та спорту проводиться перевірка дотримання житлових і майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які проживають в сім`ях опікунів.

Перевірками встановлено, що майнові права дітей даної категорії не порушуються.

Систематично перевіряються умови проживання та навчання підлітків, які залишились без батьківського піклування. Випадків порушення прав неповнолітніх не виявлено.

Кошти, які отримують опікуни на утримання своїх підопічних, витрачаються за призначенням. В кінці кожного року опікуни звітують письмово перед органом опіки і піклування.

Незаконного відчуження житла, що належить неповнолітнім, не виявлено. (п.77)

11. На колегіях райдержадміністрації та нарадах систематично заслуховуються працівники служби у справах дітей райдержадміністрації і кримінальної міліції у справах дітей. По результатах яких приймаються відповідні розпорядження та даються доручення щодо підвищення ефективності діяльності зазначених служб. (п.85)

12. Для своєчасної профілактики девіантних проявів у поведінці неповнолітніх, а також подальшої роботи з неблагополучними сім`ями, при центрі соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді створено спеціалізовану службу "Пошта довіри`", скриньки якої є у школах міста.

Спеціалістами центру, разом з психологами шкіл, аналізуються дані звернення і проводиться корекційна робота ( тренінги, лекції для груп, індивідуальні консультації). (п.86)

13. З метою залучення молоді до активного способу життя та запобігання антисоціальній поведінці, в районі розроблено спеціалізовані програми з профілактики наркоманії, тютюнопаління, алкоголізму. Центром соціальних служб для молоді спільно з райвідділом УМВСУ, відділом освіти, службою у справах дітей проведено рейди у місцях масового скупчення молоді, проведено лекції та тренінги у міських та сільських школах для учнів 8-11 класів. Організовано, також, тематичні дискотеки "Ні наркотик", "Пропаганда здорового способу життя", організовано перегляди відеофільмів, анкетування школярів, конкурс плакатів на тему "В майбутнє без наркотиків та СНІДу", виготовлено та розповсюджено профілактичні буклети.

Разом з наркологом центральної районної лікарні проведено лекційні та тренінгові заняття по проблемі вживання алкоголю та тютюнопаління школярами. В поточному році прочитано 27 лекцій та тренінгів, охоплено 2668 чоловік.

Кримінальною міліцією проведено ряд лекцій на тему "Попередження правопорушень у дитячому та молодіжному середовищі". Охоплено 1845 чоловік. (п.90)

14. В районі діє графік чергувань відповідальних працівників по перевірці додержання вимог законодавства з питань протидії незаконного обігу наркотичних засобів , психотропних речовин у розважальних закладах та інших місцях масового відпочинку громадян. (п.109)

15. Протягом звітного періоду райвідділом УМВСУ спільно з сіль(міськ)виконкомами відпрацьовано 19 сільських населених пунктів І місто. Так було зареєстровано 126 злочинів загально кримінальної спрямованості проти 145 у 2007 році, 48 тяжких злочинів проти 52 у 2007 році. Виявлено 14 злочинів економічної спрямованості проти 28 в 2007, у т.ч. на пріоритетних напрямках 1 злочин в АПК, 1 в сфері приватизації, 1-ПЕК, в сфері службової діяльності-9. Завдано збитків на суму 674300 гривень, відшкодовано 100%. Виявлено один факт хабарництва та притягнуто судами до відповідальності за корупційні діяння 4 державних службовця і проти одного порушена кримінальна справа.

У звітному періоді виявлено 5 злочині, пов`язаних з незаконним вживанням та збутом наркотиків ( у 2007році-8), 12 за їх зберігання (7-2007р.). За 2008 рік неповнолітніми скоєно 2 злочині (за аналогічний період 2007року-9 злочинів). На обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх знаходиться 4 неповнолітні особи.

У поточному році було складено 328 адмінпротоколів, з них 13- за появу в нетверезому стані в громадському місці, 8-за появу в нетверезому стані на робочому місці, 92-за дрібне бешкетування, 88-за вчинення насилля в сім`ї, 36-за дрібне розкрадання, 28-за порушення правил адміннагляду, 23-за придбання самогону, 42-за порушення правил торгівлі на ринку, за збут самогону - 26 протоколів.

На профілактичному обліку перебуває 767 осіб, з них 168 раніше судимих, 198-таких, що зловживають спиртними напоями, 38 осіб засуджено до позбавлення волі умовно, 19 наркоманів, 3 психічно хворих. Додатково на профілактичний облік поставлено 53 особи.

В районі діє 23 громадські формування з охорони громадського порядку, до складу яких входять 256 членів, в тому числі 18 громадських формувань діє в сільській місцевості, в яких налічується 232 чоловіка.

За 2008 рік членами громадських формувань разом з працівниками Городнянського РВ УМВС, проведено 128 рейдів та інших спеціальних заходів по відпрацьовуванню населених пунктів, в процесі яких було виявлено 24 випадку зберігання самогону та вилучені апарати для його виготовлення. За участю членів громадських формувань розкрито 58 злочинів, затримано за адміністративні правопорушення 46 осіб.

В поточному році висвітлено 8 матеріалів в засобах масової інформації: з них 3-виступа по місцевому радіо та 8 статей в газеті ,,Новини Городнянщини” про роботу громадських формувань по охороні громадського порядку та державного кордону.

Городнянським РВ УМВС, спільно з райдержадміністрацією, розроблені Статути громадських формувань, підготовлені методичні рекомендації для належної організації і діяльності загонів самозахисту та ДНД, тим самим була створена правова база для діяльності громадських формувань. За рішенням виконкомів сільських рад виділено 10 приміщень для роботи дільничних інспекторів міліції по прийому громадян із заявами, скаргами та пропозиціями. На базі службових приміщень дільничних інспекторів міліції створено 8 пунктів охорони громадського порядку. Для контролю за діяльністю громадського формування обрано Раду пунктів охорони громадського порядку із числа керівників середньої ланки та сільської інтелігенції.

Городнянський район безпосередньо межує з державним кордоном Білорусії та Росії. На території Ільмівської, Деревинської, Лемешівської та Сеньківської сільських рад діють 8 громадських формувань, які сприяють охороні державного кордону, до їх складу входять 68 осіб. Крім того діють 6 клубів ,,Юний друг прикордонника”.

За участю громадських формувань в поточному році затримано 26 порушників законодавства з прикордонних питань, припинено 12 випадків контрабандної діяльності на державному кордоні, на загальну суму 764000 гривень. (п.111)

16. В районній газеті "Новини Городнянщини" періодично друкуються матеріали стосовно профілактики і попередження злочинів. У школах району проведено "тижні правових знань", з метою правового виховання підростаючого покоління, профілактики алкоголізму, наркоманії та інших антисуспільних проявів. (п.143)

17. З метою доведення до широких верств населення сучасних методів захисту особи та майна від злочинних посягань районним відділом освіти, спільно з райвідділом УМВСУ, проведено нараду директорів шкіл. На нараді обговорювались недоліки, які сприяють збільшенню крадіжок шкільного майна, особистих речей учнів сторонніми особами, які проникають на територію навчальних закладів. Відділом освіти зобов`язано директорів шкіл посилити чергування вчителів під час навчання і проведення шкільних масових заходів. Технічні засоби навчання рекомендовано зберігати в кімнатах, які надійно закриваються.

Класні керівники, вихователі груп продовженого дня регулярно проводять виховні години з питань профілактики злочинності, запрошують представників правоохоронних органів, розв`язують правові ситуації, які спонукають учнів до оцінки негативних вчинків, самоконтролю за особистими вчинками . (п. 144-145)

Виконання районного Комплексного плану профілактики злочинності на 2005-2010 роки знаходиться на постійному контролі в райдержадміністрації та районній раді профілактики злочинності.



Сектор взаємодії з правоохоронними органами, оборонної і мобілізаційної роботи райдержадміністрації



Інтерв"ю міністра юстиції України Оніщука М.В. щодо законодавчих ініціатив Міністерства юстиції України.



Микола Оніщук: «Суддівська відповідальність потребує вдосконалення»

В грудні 2009 року відбулось засідання Кабінету Міністрів України, на якому обговорювались проблеми щодо подолання корупції, в тому числі в  сфері судочинства та розглядались шляхи їх розв’язання. За результатами цього засідання Кабінетом Міністрів України прийнято рішення про доцільність розробки Міністерством юстиції України відповідного законопроекту. Про те, яким чином законопроект може впливати на суддів та рівень корупції в судах, ми спілкуємося із головним юристом країни, Міністром юстиції України Миколою Оніщуком.



- Пане Міністре, розкажіть про законопроект і які проблеми він дозволяє усунути?

- Проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізму добору суддів та притягнення їх до відповідальності” направлений, зокрема, на вдосконалення механізму притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності та покращення ефективності функціонування цього інституту в цілому.
Задля цього проектом пропонується розмежувати компетенцію існуючих на сьогодні кваліфікаційних комісій суддів щодо добору суддів та притягнення їх до дисциплінарної відповідальності. З цією метою передбачається створення Дисциплінарної комісії суддів України як окремого, постійнодіючого органу в системі судоустрою, функції якого зводитимуться виключно до вирішення питань щодо притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності.



- Наше суспільство, на жаль, звикло до того факту, що судді не несуть відповідальності за свої дії. Яким чином буде працювати ця комісія і як можна буде поскаржитися на того чи іншого суддю? 

Перше. На відміну від нинішнього механізму притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності, за яким право ініціювати розгляд такого питання належить лише уповноваженим законом суб’єктам, в тому числі Міністру юстиції, проектом передбачається наділити таким правом кожного, кому відомі такі факти.
Друге. З метою забезпечення оперативності та ефективності роботи Дисциплінарної комісії проектом запроваджується інститут дисциплінарних інспекторів, які проводитимуть відповідні перевірки щодо фактів порушень суддями закону та здійснюватимуть всі процедурні дії для підготовки матеріалів на розгляд Комісії. Службу дисциплінарних інспекторів пропонується створити як урядовий орган, що діятиме при Міністерстві юстиції.
Третє. Розгляд дисциплінарної справи відбуватиметься на засадах змагальності подібно до судового розгляду, під час якого заслуховуватиметься повідомлення дисциплінарного інспектора про результати здійснення перевірки, пояснення судді, щодо якого розглядалась справа, та (або) його представника, а також інших заінтересованих осіб.
Запровадження таких підходів дозволить уникнути зосередженості в одних руках функцій перевірки фактів дисциплінарних проступків суддів та безпосереднього розгляду питань про притягнення їх до дисциплінарної відповідальності. Одночасно з цим, проектом визначаються чіткі підстави і строки притягнення суддів до дисциплінарної відповідальності, що унеможливить зловживання при прийнятті відповідних рішень.
На сьогодні, як відомо, механізм притягнення суддів до відповідальності дещо інший. Так, право ініціювати питання про дисциплінарну відповідальність судді належить: народним депутатам України, Уповноваженому Верховної Ради України з прав людини, Голові Верховного Суду України (голові вищого спеціалізованого суду - щодо судді відповідного спеціалізованого суду, за винятком ініціювання звільнення судді), Міністру юстиції України, голові відповідної ради суддів та членам Ради суддів України.
У зв’язку з цим, Міністерством юстиції проводиться роз’яснювальна робота серед населення щодо підстав та порядку притягнення суддів до відповідальності. Відповідні роз’яснення можна знайти на офіційному сайті Міністерства юстиції України у рубриці „Доступ до правосуддя”. У цій рубриці також міститься і зразок розробленої Міністерством заяви щодо неправомірних дій судді. Цей зразок заяви містить всі необхідні вимоги щодо інформації, яку заявник повинен надати Міністерству для оперативного вирішення питання щодо наявності достатніх підстав для ініціювання дисциплінарної відповідальності судді. Крім того, зазначену інформацію можна отримати у друкованому вигляді у всіх місцевих управліннях юстиції.
За результатами розгляду таких заяв, за наявності достатніх підстав Міністром юстиції вносяться відповідні подання до кваліфікаційних комісій суддів, які безпосередньо вирішують питання про застосування до судді дисциплінарного стягнення.



- Чим аргументується створення такої структури при Міністерстві юстиції? Чому не Міністерство внутрішніх справ?

- В даному випадку слід виходити з того, що Міністерство юстиції є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади із забезпечення реалізації державної правової політики. Фахівці Міністерства мають відповідні знання та досвід у роботі з кваліфікаційними комісіями суддів, підготовці подань щодо дисциплінарної відповідальності суддів, тому Міністерство в повній мірі здатне організувати фахову та ефективну перевірку фактів порушення суддями законодавства.



- На Вашу думку, цього достатньо, щоб судді стали більш відповідальними і кваліфікованими?

- З точки зору відповідальності у поєднанні з уточненням підстав для цього - так. Якщо говорити про фаховість суддів, проект пропонує запровадити нову систему добору суддів, який полягатиме у складанні кандидатами на посаду судді кваліфікаційного іспиту у формі анонімного тестування та співбесіди. Варто зазначити, що незалежне тестування, запроваджене Міністерством юстиції минулого року для нотаріусів, повністю себе виправдало як спосіб боротьби з корупцією.
Задля підвищення рівня підготовленості кандидатів на посаду судді до специфіки суддівської професії, особливо в практичних аспектах, проектом запроваджується обов’язкове проходження ними спеціалізованої професійної підготовки в Академії суддів України. Такий механізм існує в багатьох європейських країнах і показує доволі високу ефективність такої форми підготовки.
Головним напрацюванням проекту в цій частині є запровадження по суті нового механізму добору суддівських кадрів, що передбачає доступ до суддівської професії, а не до конкретної посади в конкретному суді, як є на сьогодні та є одним із корупціогенних чинників в судовій системі.



  • Яких змін Ви очікуєте внаслідок прийняття даного проекту як закону?

В першу чергу, очікується посилення відповідальності суддів – у судді збільшується кількість ризиків бути покараним за зловживання повноваженнями, та покращення в цілому ситуації в судовій системі. Запровадження дієвих механізмів реагування на порушення суддями законодавства при розгляді справ та оперативне вирішення питань, пов’язаних із притягненням їх до дисциплінарної відповідальності.
По-друге – проект усуває самий суттєвий корупційний чинник, який не дозволяє нашій судовій системі ефективно працювати. Українське суспільство нарешті матиме можливість отримувати високоморальних і високопрофесійних фахівців, які будуть стояти на захисті інтересів громадян. Сподіваюся, що рівень скарг на суддів, які я отримую практично щодня знизиться в рази і люди будуть задоволені роботою судової гілки влади.

Назад



17 Жовтня 2017 12:10
03 Жовтня 2017 09:26
25 Вересня 2017 15:28

Інформацію про події в районі отримую з: